۱۳۹۱ اسفند ۱۳, یکشنبه

دوگانه اصلاح طلبی / سلطنت طلبی



نمیشه آدم هم " اصلاح طلب"  باشه ، هم " سلطنت طلب"  ؟ هم محمد خاتمی را " گاهی"  دوست داشته باشه [ و گاهی هم البته کفرش درآد ] و هم برخی خصوصیات و صفات فرح پهلوی را و دلش کباب بشه از خبر خودکشی علیرضا  پهلوی ؟ راستی چقدر این دخترعلیرضا که بعد از مرگش به دنیا آمده ناز است . آخه چطور ممکن آدم با وجود داشتن زن / پارتنر و فرزندی در راه خود کشی کنه ؟ افسرده بوده ؟ آخه از مادری به آن شیرزنی  ، ... چقدر حرص خوردم از دست همه آن هایی که چه در فیس بوک ، چه در وبسایت هایی که قبولشان داشتم و گه گاهی هم می نویسم برایشان ، تکه انداختند به فرح بابت مرگ پسرش . از آن طرف هم ، کم حرص نمی خورم از آن هایی که  در هر شرایطی هر چه فحش بلدند را نثار خاتمی و " همه " اصلاح طلب " ها می کنند . خلاصه بد جوری در تعارض اصلاح طلبی و سلطنت طلبی گیر کرده ام . ولی اقلا جای امیدواری دارد که می دانم به هیچ عنوان " چپ " [ به معنای رایج در اپوزیسیون خارج از ایران]  نیستم .
اولین دلیل عدم نزدیکی ام ، شاید این باشه که هر وقت جایی سخنرانی بوده ، طبق مشاهداتم، یک عده کمونیست / سوسیالیست (نما) کارگر چی چی  سوئد و آلمان و ... حضور داشته و با نثار فحش به سخنرانان و ... سعی در بهم زدن جلسه کردند .
[ که بارزترین نمونه اش را هم در جریان کنفرانس برلین دیدیم که سبب شد اکثر سخنرانان به زندان بروند .]
دوم این که دیشب، چندمین شبی بود که خواب می دیدم یک خانه بزرگ و قشنگ [ نه البته الزاما گران ] خریدیم و نصف شب یک عده " چپ  " [ نمیدانم چی چی ... مال کدوم حزب و گروه ] حمله کردند که " ای مرفه بی درد نمی گذاریم ، سهم ما از گلوت بره پایین ! " هر چی در خواب سعی کردم بهشان توضیح بدهم که بابا جان ،  به خدا ما هم خیلی پول دار نیستیم و اصلا این خانه هم خیلی گران نیست، و بابای منم سهم بابای تو را نخورده و به خدایی [ که البته در تفکر چپی وجود ندارد ، حالا به مارکسی / کارل یا هر کسی که قبول داری ] هر دو پدر مادرم این قدرکار کردند تا کمی مال جمع کنند ، به گوششان نرفت که نرفت ... در حال تصاحب خانه بودند که بیدار شدم  ...
در ایران معمولا با خواب حمله کمیته ، اطلاعاتی ها  و نیروی  بسیج از خواب می پریدم ، حالا در خارج از ایران ، چند شبی  است که با کابوس یورش نیروهای به اصطلاح چپ به خانه از خواب می پرم .
پ.ن. ١ - به هیچ عنوان ، قصد توهین به چپ هایی که فاقد خصوصیات فوق الذکر هستند را ندارم. منظورم از چپ " عده " خاصی است که توضیح دادم ، بهم زدگان و فحش دهندگان جلسات و آدم هایی با طرز تفکر مطلق " یا خودش دزد بوده یا پدرش"... 
پ.ن. ٢ - عکس فرح است و دختر علیرضا که بعد از مرگش به دنیا آمده  از صفحه فیس بوک برادرش .



۲ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام. نمی دانم اصطلاح اصلاح طلبی و سلطنت طلبی را در متنتان به معنای دقیقش یا لااقل به دقیقترین معنی رایج در ایران به کار برده اید یا نه. تا آنجا که عقل بنده قد میدهد دلسوزی برای ماتم مادری که در سوگ پسر است یا اعتقاد به اینکه ملکه سابق ایران دارای خصلتهای خوب زیادی بوده معادل سلطنت طلبی نیست. اینکه از کارهای آقای خاتمی خوشمان بیاید هم لزوما نشانه اعتقاد به اصلاح طلبی نیست. بماند که تا جایی که من دیدم ما در بین ایرانیان تعدادی شاه طلب (محمد رضا شاه طلب) داریم و شاید اصلا سلطنت طلب نداشته باشیم یا بسیار بسیار کم باشند. منظورم اینست که بسیاری از کسانی که از سلطنت دفاغ میکنند در واقع از شخص محمد رضا شاه یا رضا شاه یا ولیعهد سابق دفاع میکنند که آنهم متاسفانه در بعضی موارد به افراط کشیده شده و حتی به مرز پرستش میرسد. اما بعید میدانم اکثر آنها نظام و ساختار سلطنت را برای ایران مفید بدانند اگر پای خاندان پهلوی به میان نباشد. به هر حال از شما متشکرم.

Nargess Tavassolian گفت...

ممنون از نظراتان .