۱۳۹۱ اسفند ۲۸, دوشنبه

سفره هفت سین بی طرف ما

به مناسبت عید نوروز، برای میلینگ لیستم [ گروهی که بهشان گه گاهی ،ایمیل دسته جمعی می زنم] تبریک عید با این طرح را فرستادم


طرح را چند روز پیش در صفحه فیس بوک " انجمن خوشنویسان لندن " دیدم و نه تنها به نظرم زیبا، که بسیار متفاوت از سایر
 طرح ها هم آمد : طرح نقشه ایران، که در هر قسمت آن، بخشی از سفره هفت سین نوروز چیده شده است . بر روی دریای خزر ، نشان فرهوهر و بر روی خلیج فارس ، عدد "٢٥٤٠" حک شده است . بعد از کمی  جستجو فهمیدم که عدد ٢٥٤٠، گویای سال جدید به تاریخ شاهنشاهی است . هر چند که معتقد به تاریخ شاهنشاهی نیستم و طرفدار خاص نظام پادشاهی هم در ایران نیستم  - و البته مخالف هم نیستم - قبلا گفتم که مطالبه محور هستم  و شکل حکومت تنها برای من طریقیت دارد و نه موضوعیت - اما، نتوانستم از زیبایی کارت بگذارم و با توجه به این که در یادگیری فتوشاپ و ادیت عکس هم بسیار تنبل هستم ، پس به همان صورت کارت را فرستادم.
امروز از دو دوست ضد سلطنت ، ایمیلی دراین ارتباط دریافت کردم  و دوستی دیگر نیز در مورد فلسفه عدد ٢٥٤٠ سؤال کرده بود. خلاصه آن که، دوستان، فلسفه اش تنها زیبایی کارت و تنبلی این جانب در یاد گرفتن فوتوشاپ و ... است. فلسفه خاصی ندارد.
به هر حال برای رفع سوء تفاهم ، برای  وبلاگ ام ،طرح کارت پستال مدرسه فمینیستی را همراه با شعر جدیدی که خانم سیمین بهبهانی عزیز به مناسبت سال جدید، سروده اند ، این جا می گذارم. سال نو ایرانی برهمه دوستان ایرانی اعم ازچپ، سلطنت طلب، جمهوری خواه ، اصلاح طلب و ...مبارک .
  

هیچ نظری موجود نیست: