۱۳۹۳ فروردین ۱, جمعه

عید نوروز که نه ولی روز اول بهار مبارک ...







اولین درسی که در خارج از ایران یاد گرفتم این بود که به عید به چشم عید نگاه نکنم. چون که فهمیدم هر کاری که کنم و هر چقدر هم که سفره هفت سین ام را مفصل بچینم و ١٠٠٠ تا برنامه هم قبل و بعدش جور کنم حتی شبیه عید های ایران هم نمی شود. عید را باید تنها در وطن جشن گرفت و بس. وگرنه هر چه بیشتر تقلا کنی که به سویت بیاد، بیشتر ازت دوری می کند. عید اولین سالی که خارج از ایران بودم بدترین عیدم بود (حتی خیلی بدتر از عید سالی که کنکور داشتم) . عید دوم با خودم فکر کردم که دیگه بالاتر از سیاهی که رنگی نیست
، سال قبلش آن همه زحمت کشیدم چی شد امسال را بی خیال می شوم دیگه بدتر از پارسال که نمی شود. برای همین دیگه برای عید هیچ کاری نکردم: نه سفره ای چیدم و نه قبل وبعدش سرم را خیلی شلوغ کردم. اتفاقا خیلی از سال قبلش بهتر بود. حداقل دیگه غمگین نبود، هر چند که مزه ای هم نداشت. از آن سال درس عبرت گرفتم که دیگه به عید به چشم عید نگاه نکم، شاید همان بگم روز اول بهار کافی باشه. خلاصه که "عید بی مزه" برای من به از "عید غمگین" ... اگه خارج از ایران هستید روز اول بهار مبارک

هیچ نظری موجود نیست: